WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 22 22
Napisz do nas: antena@radiofest.pl
Znajdź nas na: facebook.com/festradio

21.09.2020ZTM kusi pracodawców

Korki, hałas, smog i problemy z parkowaniem to najbardziej palące problemy współczesnych miast i ich mieszkańców. W największych światowych metropoliach już dostrzeżono, że rozwiązaniem może być komunikacja miejska.
 
Ten trend chce promować także Zarząd Transportu Metropolitalnego – w tym celu stworzono specjalną ofertę kierowaną do firm znajdujących się na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Jej celem jest zachęcenie pracodawców do promocji komunikacji miejskiej wśród swoich pracowników. 
 
Troska o środowisko, dbanie o wspólną przestrzeń oraz wspieranie zrównoważonego transportu to elementy działania biznesów odpowiedzialnych społecznie. Do centrów miast codziennie przyjeżdżają tysiące pracowników – suma ich indywidualnych wyborów wpływa na funkcjonowanie miast i życie nas wszystkich. ZTM, działając w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu, postanowił nawiązać współpracę bezpośrednio z przedsiębiorcami działającymi na terenie Metropolii i stworzył specjalną ofertę, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Nie jest przypadkiem, że propozycja metropolitalnego organizatora transportu pojawiła się właśnie teraz. Trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu – kampania zainicjowana przez Komisję Europejską, która zachęca do ekologicznych środków podróżowania. ETZT stał się doskonałą okazją do ogłoszenia startu nowej inicjatywy ZTM.  
 
W ramach programu w promocję transportu publicznego mają włączyć się poszczególne firmy. ZTM przyznawał będzie tytuł partnera, który łączy się z przeprowadzeniem akcji promocyjnej. Przedsiębiorstwo może również otrzymać możliwość zamieszczenia reklamy na nośnikach ZTM. 
 
Firmy, które przystąpią do programu mogą zyskać dedykowaną obsługę, a nawet zniżki na zakup biletów. Dodatkowo podróż komunikacją publiczną pozwala ograniczyć koszty dojazdu do pracy, a także może przyczynić się do ograniczenia korków na głównych ulicach miast w godzinach szczytu. Jeden autobus może bowiem przewieźć tyle osób, ile znajduje się nawet w kilkudziesięciu samochodach osobowych. Zmniejszą się korki, skróci się czas dojazdu do pracy, a wszyscy ci, którzy wybiorą przejazd autobusem lub tramwajem, nie będą musieli tracić dodatkowych minut na znalezienie miejsca parkingowego. 
– Wyjście do pracodawców to nasza kolejna inicjatywa podjęta w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Polega ona na sprzedaży biletów miesięcznych firmom. Przy większym zamówieniu możemy oczywiście rozmawiać o rabacie. Chcemy w ten sposób nakłaniać przedsiębiorców do tego, aby ci przekonywali swoich pracowników do korzystania z komunikacji miejskiej – wyjaśnia Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM. – Dlaczego? Dlatego, że jest ona bardziej ekologiczna, rozwiązuje problemy z parkowaniem i jest to pewnego rodzaju benefit dla pracowników. Ponadto jest to element wpisujący się w wartości, które są podzielane przez nowoczesne, duże firmy. Z jednej strony chodzi m.in. o idee, np. troskę o planetę. Z drugiej strony o wyróżnienie się na rynku pracy – wylicza Wawrzaszek. 
 
Dbanie o ekologię poprzez wybieranie alternatywnych środków transportu, tj. roweru czy właśnie komunikacji miejskiej, z roku na rok jest coraz popularniejsze. Taki trend jest widoczny w wielu, także polskich miastach, gdzie świadomość mieszkańców systematycznie wzrasta. Projekt ZTM wpisuje się w niego, a współpraca z firmą TDJ rozpoczyna szeroko zakrojone działania promujące transport publiczny wśród osób pracujących m.in. w dużych korporacjach. Każda kolejna firma, która będzie dołączać do programu, dołoży cegiełkę w budowaniu nowoczesnego, przyjaznego i przede wszystkim zrównoważonego transportu na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.  
 
Źródło: Zarząd Transportu Metropolitalnego