Interwencyjny telefon:
(+48) 570-930-930
Telefon na antenę:
(32) 775 22 22

Napisz do nas:
antena@radiofest.pl

Znajdź nas na:
facebook.com/festradio

31.03.2020Tytanowa batalia Kolei Śląskich z koronawirusem. Efekty? Zadowalające!

Nawet o 99 proc. mniej zanieczyszczeń dzięki specjalnej powłoce testowanej przez Koleje Śląskie. Pierwsze wyniki badań technologii czyszczenia składów opartej na dwutlenku tytanu przyniosły zadowalające rezultaty.
- Podczas testów analizowane były różne elementy pojazdu, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które są najczęściej dotykane przez dużą liczbę osób - wyjaśnia Aleksander Drzewiecki, prezes Zarządu Kolei Śląskich.
Osiągnięte wyniki są bardzo obiecujące – w przypadku uchwytów rurowych osiągnięto blisko 99 procentową redukcję zanieczyszczeń. Równie dobry wynik został odnotowany w przypadku zadajnika jazdy w kabinie maszynisty 99,4%.
– Powłoka powinna chronić nie tylko podróżnych, ale także pracowników Kolei Śląskich - dodaje.
Z uwagi na pozytywne wyniki pierwszych testów, Koleje Śląskie zdecydowały się na rozszerzenie prowadzonych badań – w związku z tym powłoką dwutlenku tytanu zabezpieczone zostaną też powierzchnie wybranych biletomatów.
Jak dokładnie działa taka powłoka i co daje podróżnym Kolei Śląskich?
Przede wszystkim zwiększa ich bezpieczeństwo i chroni zdrowie. I to nie tylko w obecnych czasach zagrożenia epidemicznego, ale również w przyszłości – jej trwałość wynosi co najmniej rok. Aktywna powłoka działa na zasadzie zjawiska fotokatalizy, tworząc powierzchnię wolną od mikroorganizmów chorobotwórczych – bakterie, grzyby oraz wirusy są dezintegrowane. Do tej pory ta innowacyjna technologia była wykorzystywane w placówkach o podwyższonych potrzebach higienicznych, jak np. w szpitalach czy zakładach produkujących żywność.

Co ciekawe, testowana powłoka oczyszcza także masy powietrza, które się o nią ocierają, eliminując tym samym mikroby zawieszone w powietrzu. Pod kątem bezpieczeństwa powłoka Titansolid została przebadana przez Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy (CIOP PIB).
źródło: Koleje Śląskie