popup
Teraz na antenie Radia Fest:

Pasmo muzyczne-Program Weekendowy

Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 22 22
Napisz do nas: antena@radiofest.pl
Znajdź nas na: facebook.com/festradio

08.03.2018Nowe tramwaje przyjadą z Poznania

Tramwaje Śląskie podpisały umowę z producentem - spółką Modertrans Poznań - na dostawę 10 wagonów, które w ciągu 2 lat mają zasilić tabor przewoźnika. To część kolejnego etapu modernizacji infrastruktury i odnowienia bazy pojazdów Tramwajów Śląskich. Zamówienie o tyle różni się od poprzednich, że dotyczy wagonów krótszych - jednoczłonowych.
Plik dźwiękowy: A_S_tramw.mp3
Andrzej Zowada z Tramwajów Śląskich dodaje, że wartość podpisanej umowy to około 29 mln zł netto.


Krótsze pojazdy, oprócz wspomnianej zabytkpwej linii w Bytomiu, pojawią się na trasach wschodniej części metropolii, a także - gdy powstanie tor na ulicy Grundmana w Katowicach - szybkiej okrężnej linii wokół śródmieścia stolicy regionu. Oprócz dzisiejszej umowy, przewoźnik zapowiada też kupno 35 trawmajów dłuższych, o parametrach znanych już mieszkańcom aglomeracji.
Podpisana w czwartek umowa obejmuje dostawę 8 wagonów jednikierunkowych i 2 dwukierunkowych. Zawiera również prawo opcji, z którego spółka Tramwaje Śląskie będzie mogła skorzystać, uzupełniając zamówienie dodatkowo o 5 wagonów jednokierunkowych o tych samych parametrach.
– To zamówienie jest kolejnym krokiem w prowadzonym przez Tramwaje Śląskie od kilku lat procesie wymiany taboru. Wprawdzie nie jest duże i obejmuje krótkie, kilkunastometrowe wagony, jednak mamy i takie potrzeby taborowe. Nie wszędzie bowiem potrzebny jest wieloczłonowy, kilkudziesięciometrowy tramwaj. Są linie, jak 38 w Bytomiu, czy 24 w Sosnowcu, gdzie lepiej sprawdzi się wagon krótki, wyjaśnia Bolesław Knapik, prezes spółki Tramwaje Śląskie SA.




– (...) zaoferowaliśmy nowoczesne tramwaje, których konstrukcja i design zewnętrzny bazują na rozwiązaniach z pojazdów Moderus Gamma. Będą to pojazdy prawie w 50% niskopodłogowe, wsparte na nowoczesnych wózkach trakcyjnych.(...)  Zostaną zainstalowane takie udogodnienia jak: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskowo-przesuwne i wiele innych. Nie zapomnimy o motorniczych. Kabina zostanie wyposażona m.in. w wygodny fotel ze zintegrowanym zadajnikiem jazdy i konsolą z podstawowymi przyciskami, wielofunkcyjne panele dotykowe, niezależną klimatyzację oraz bramkę bezpieczeństwa chroniącą motorniczego w przypadku kolizji, poinformował Jarosław Bakinowski, wiceprezes Modertrans Poznań.
Zakup 10 wagonów jednoczłonowych z poznańskiego Modetransu to realizacja pierwszego z dwóch zadań taborowych, realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu inwestycyjnego. Obok krótkich wagonów tramwajowa spółka zamówi również wagony wieloczłonowe, o dwóch długościach - w przedziale 22-25 m oraz 30-32 m. Przetarg na tramwaje wieloczłonowe zakłada zakup 27 tramwajów krótszych (z opcją dodatkowych 5 szt.) oraz 8 wagonów dłuższych. Na zakup tramwajów wieloczłonowych spółka zamierza przeznaczyć blisko 242,5 mln zł netto.
Nowe pojazdy to element "Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską. Wartość wszystkich zadań przewidzianych do realizacji szacowana jest na niespełna 1,1 mld zł brutto, z czego kwota dofinansowania wynosi ponad 562,5 mln zł.
 

Komentarze (0):

Jeszcze nikt nie skomentował tego tematu. Bądź pierwszy.
Twój nick: Przeczytałem i zgadzam się z postanowieniami regulaminu